CASA BATLLÓ
Encara que sembli mentida malgrat haver viscut els meus primers 30 anys a Barcelona, mai no havia entrat i visitat la casa Batlló, però que sí que l'havia admirat per fora.
Finalment, em vaig decidir a ser un turista més.
L'arquitectura de Gaudí, i del modernosme català en particular, em fascina i encara més com a fotògraf.
A principis del segle XX, el Passeig de Gràcia, dissenyat per l'urbanista Ildefons Cerdà com un dels eixos de l'Eixample de Barcelona, havia esdevingut el carrer predilecte de les grans famílies burgeses
Un d'aquests industrials, Josep Batlló, va adquirir el 1903 un edifici construït el 1877 per Emili Salas Cortès, casualment un antic professor de Gaudí a l'Escola d'Arquitectura. La sobrietat de l'obra, però, contrastava amb l'espectacularitat de la veïna Casa Amatller, de Puig i Cadafalch, així que, el 1904, Batlló va decidir contractar Gaudí, que als 52 anys era al zenit de la seva popularitat.
Al principi, Batlló va suggerir a Gaudí que enderroqués l'edifici anterior i en construís un de nova planta, però l'arquitecte el va convèncer de mantenir l'estructura i emprendre una reforma integral, afegint dos nivells més –un pis i les golfes– i refent totalment la façana, el pati interior, els baixos i el principal, destinat a ser la vivenda de la família Batlló. Aquests van ser els orígens de la Casa Batlló, avui tota una icona del modernisme a Barcelona. (Dosde, wikipedia)
Aunque parezca mentira a pesar de haber vivido mis primeros 30 años en Barcelona, nunca había entrado y visitado la casa Batlló, pero sí la había admirado por fuera.
Finalmente, me decidí a ser un turista más.
La arquitectura de Gaudí, y del modernismo catalán en particular, me fascina y más aún como fotógrafo.
Uno de estos industriales, Josep Batlló, adquirió en 1903 un edificio construido en 1877 por Emili Salas Cortès, casualmente un antiguo profesor de Gaudí en la Escuela de Arquitectura. La sobriedad de la obra, sin embargo, contrastaba con la espectacularidad de la vecina Casa Amatller, de Puig i Cadafalch, así que, en 1904, Batlló decidió contratar a Gaudí, que a sus 52 años se hallaba en el cénit de su popularidad.
En un principio, Batlló sugirió a Gaudí que derribase el
edificio anterior y construyera uno de nueva planta,
pero el arquitecto le convenció de mantener la
estructura y acometer una reforma integral, añadiendo
dos niveles más –un piso y el desván– y rehaciendo
totalmente la fachada, el patio interior, los bajos y el
principal, destinado a ser la vivienda de la familia Batlló.
Ésos fueron los orígenes de la Casa Batlló, hoy todo un
icono del modernismo en Barcelona. (Dosde,
¡Qué bonitas las fotos mostrando el juego entre la madera, los colores, las formas y detalles! Al ver la fotografía de los timbres he pensado que se ha de sentir un cosquilleo de creatividad al tocar unos timbres tan únicos. Gaudí es el maestro de la ondulación y los detalles, de la explosión de color en los edificios. Me has convencido de que he de volver a Barcelona pronto. Un abrazo lleno de teselas y color
ResponderEliminarUna mirada curva para una casa curvy. Explendorosa, en harmonia.
ResponderEliminarMe he sorprendido queriendome imaginar la dueña de la casa en la bañera, no he podido...
a la planchadora, si.
Gràcias por compartir esta fantasia.
Poco se puede decir tras visionar tus fotografías, las palabras sobran, imaginación y arte a raudales una verdadera maravilla, Gracias que Gaudí, no hizo caso al propietario e hizo esa reforma integral, maravilloso, gracias Ferran, por acercarnos a esta obra de arte de la arquitectura modernista del gran Gaudí. Un Abrazo
ResponderEliminarBelleza, elegancia y originalidad en conjunto y en cada detalle, con la armonía sensual que dan las curvas. El recinto tan acogedor del fogón es una delicia. Las fotos extraordinarias en encuadres y motivos precisos. Un recorrido literalmente encantador, por el hechizo de cuento fantástico que inspira la obra de este genio.
ResponderEliminarGran sèrie,Toni
ResponderEliminar