CARBALLO-DERRIBANDO MUROS.
Vam anar fa uns dies a Carballo, la capital de Bergantiños a la província de la Corunya.
Ens la venien com a ciutat balneari, quan en realitat només hi ha un balneari termal d'aigües sulfuroses.
La primera impressió en arribar a la ciutat no va ser gaire encoratjadora, però de mica en mica vam anar descobrint els seus encants.
El que més em va cridar l´atenció és el projecte que va emprendre l´Ajuntament l´any 2015, quan va decidir embellir la vila amb murals en murs, edificis i zones deteriorades.
Aquesta iniciativa “esfondrant murs amb pintura” consisteix a convidar artistes muralistes i grafiters, tant nacionals com internacionals a pintar murals a la vila. Dins aquest projecte es troba el Rexenera-Fest, que inclou cada estiu concerts, jocs, rutes guiades... Durant aquests dies els veïns i passejants poden veure els grafiters pujats en grues fent les seves obres i apropant-los a la gent.
Podríem dir que aquí comença aquest regal que és un museu a l'aire lliure obert per a tothom.
En altres entrades al blob, aniré explicant amb imatges altres descobriments de Carballo i els seus voltants
CARBALLO-DERRiBANDO MUROS
Fuimos hace unos días a Carballo, la capital de Bergantiños en la provincia de A Coruña.
Nos la vendían como ciudad balneario, cuando en realidad sólo hay un balneario termal de aguas sulfurosas.
La primera impresión al llegar a la ciudad no fue demasiado alentadora, pero poco a poco fuimos descubriendo sus encantos.
Lo que más me llamó la atención es el proyecto que emprendió el Ayuntamiento en el año 2015, cuando decidió embellecer la villa con murales en muros, edificios y zonas deterioradas.
Esta iniciativa “derribando muros con pintura” consiste en invitar a artistas muralistas y grafiteros , tanto nacionales como internacionales a pintar murales en la villa. Dentro de este proyecto se encuentra el Rexenera-Fest, que incluye cada verano conciertos, juegos, rutas guiadas... Durante esos días los vecinos y paseantes pueden ver a los grafiteros subidos en grúas realizando sus obras y acercándolos a la gente.
Podríamos decir que aquí comienza ese regalo que es este museo al aire libre abierto a todo el mundo.
En otras entradas al blog, iré contando con imágenes otros descubrimientos de Carballo y sus alrededores.