Jo li vull retre el meu particular homenatge a ella i a la família perquè considero que manténen amb ella una relació peculiar avui dia.
El seu marit era pescador, i juntament amb els fills mascles anava a la mar a pescar llagosta si podien, per la qual cosa estaven a vegades un parell de mesos fora casa.
Quan arribaven a Valldemossa pujaven el peix des del Port fins al poble i llavors començava la feina de les filles. Elles eren les que anàven pels carrers anunciant l´arribada del peix i no tornàven a cases fins que el peix era tot venut.
A la mort del pare van ser els dos fills Sebastià i Pedro qui van seguir dedicant-se a la pesca amb la seva barca "es des pou" que era el mal nom d´una altra branca de la família.
La peculiaritat a que em referia al començament és que, malgrat que madò Francisca degut a la seva diabetes és practicament cega i hi sent poc, dóna la sensació de seguir sent la matriarca. Cada horabaixa na Francisca espera que apareixin els fills, les filles i alguna nora i al voltant de la taula camilla s´asseuen tots a fer petar la xerrada, a explicar-se com han passat el dia, a recordar temps passats, a llegir el diari, fer randa o cosir , a berenar i també a fer-li oblidar penúries com la mort d´un net fa poc temps.
Ella segueix pendent de tot i de tots. Si algun dels fills o filles no acudeixen no queda tranquila i fins que cada un d´ells ja és de retorn a ca seva no està en pau.
(poseu en marxa els altaveus)
PER MOLTS ANYS!!!
Si preferiu veure´n les imatges amb millor qualitat
No se que daria por llegar a esta edad como esta la señora Francisca
ResponderEliminarMaravilloso trabajo y un homenaje bien merecido
Un abrazo
Pere
Querido Ferrán, como siempre un gran trabajo con mucha sensibilidad y calidad de fotografía.
ResponderEliminarCoincido con el comentario anterior sobre la entereza y belleza de esta señora. Un gran abrazo.
Un gran trabajo.
ResponderEliminarYa sabes lo que me ocurre cuando veo un gran trabajo, que enseguida me pregunto qué le falta o que le sobra para la perfección. Y en este caso creo que sobran algunas tomas, 45 son demasiadas para un reportaje en mi opinión y algunas como la última donde el niño aparenta dar un beso me parece que no tiene cabida. En un reportaje donde la autenticidad es un valor ese "beso" de foto yo no lo incluiría.
Me gusta mucho la edición en b&n suave que transmite la luz del ambiente, la suavidad de fuera y quizás también la de "los adentros", la del alma.
Una abraçada y moltes felicitats.
Genial
ResponderEliminarMe gusta la edición. Buenas tomas. Felicidades a los dos.
ResponderEliminarMuy buen repotaje..las tomas me gustan en ese dia a dia de una vida...se ve mucha sensibilidad y belleza en las fotos..
ResponderEliminarte mando una abraçada..y te felicto
Excelente crónica de la intimidad de un hogar, del calor familiar en el epílogo de una vida, en tomas narrativas de gran calidad. Un aplauso.
ResponderEliminarUn reportaje lleno de dulzura y sensibilidad, es la crónica de una larga vida, en la que seguro estará llena de penurias, tristezas pero también de grandes alegrias, en fín lo que es la vida en sí, un delicioso trabajo, Un Abrazo
ResponderEliminarUn reportaje que enorgullece la historia y la sabiduría que aporta la vejez, de gran valor periodístico, las imagenes lo dicen todo y la calidad fotográfica intima y calida. bsitos
ResponderEliminarEL TEMPS, DE VEGADES NO ÉS UNA BATALLA PERDUDA SINÓ LA VICTÒRIA DE L'ESTIMA. LES TEVES FOTOS EN SON LA PROVA.
ResponderEliminarUNA ABRAÇADA, FERRAN!
Excelente documento maravillosamente creado y fotografiado. 100 años y rie! toda una lección.
ResponderEliminarUn abrazo.
me gustan mucho las fotos, suaves, cariñosas, cuidadas, tienen mucho de las viejas fotos, del ambiente que captaban ( siento si no me explico bien).
ResponderEliminarMolt be Ferran sabes que esta línea tuya me encanta, la facilidad con que la gente te acepta en su entorno más íntimo y lo bien que lo reflejas en tus imágenes está reservado para unos pocos, coincido en que la foto del niño sobra, no por el beso, sino por parecer forzado. La resta un deu y la melodía clavada. Petons de Luís Alberto
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